K.R.A.M.S.S.

DE 6 AFGØRENDE FAKTORER FOR DIN SUNDHED

Der er 6 faktorer, du skal se nærmere på, forholde dig til og gøre noget ved, hvis du gerne vil gøre noget for din sundhed, forblive sund, gå fra usund til sund og undgå at blive usund igen.

Din gøren og adfærd på disse 6 områder, bevidst eller ubevidst, er med til at gøre dig mere eller mindre sund.

De 6 faktorer er:

Forkortelsen K.R.A.M.S.S. er en nem måde at huske de 6 faktorer på.

Hvis du “opfører dig bare nogenlunde pænt” på disse områder, er du godt på vej til at gå fra usund til sund eller forblive sund.

Klik på hver af faktorerne ovenfor, for at lære mere om, hvordan de påvirker din sundhed og hvad du kan gøre på hver af områderne.

DET DU GØR ER DET DER VIRKER!

LIDT (MINDRE) MEN OFTE ER RET EFFEKTIVT, SÅ FIND DE TING DU KAN GØRE IGEN, IGEN OG ATTER IGEN, DAG EFTER DAG, UGE EFTER UGE…

Du skal ikke være fanatisk med nogle af de 6 faktorer (med undtagelse af rygning, hvor der ikke er nogen blød mellemvej udover at lade være med at ryge eller stoppe med at ryge for at få mere sundhed), men bare gøre noget på hver af områderne og gøre det regelmæssigt.

Det er det du gør, eller undlader at gøre, hver dag, der påvirker din sundhed på godt og ondt.

Det er meget bedre, at du hver eneste dag i et helt år får 600 gr grøntsager, bær og frugter hver dag samtidig med, at du spiser noget kage i weekenden, end at du tager en måned på en hård kur helt uden kage, for så at "belønne" dig selv i de efterfølgende 11 måneder.