SAXO BANK 2011

I marts 2011 hyrede Saxo Bank Umahro til at lave et Fra sund til toppræstations-forløb med fokus på mad og livsstil, der gav fysisk og mental energi til at toppræstere og sundhed på den lange bane.

Forløbet bestod af følgende:

  • Et Feeding "Fra sund til toppræstation" foredrag for hele køkkenpersonalet
  • En 4-timers madlavningssession i med hele køkkenpersonalet, hvor Umahro lavede mad, fortalte om smagens væsen, gav smagsprøver og kom med nye ideer
  • To live-dage kantinen, hvor Umahro var med til at lave og servere morgenmad og frokost. Når der var åbent i kantinen, stod Umahro og forklarede om maden og inspirerede alle til at få nogle flere grøntsager og mere fisk på tallerkenen
  • Materiale til at hænge op i kantinen og skriftligt materiale folk kunne tage med sig
  • Et "Fra sund til toppræstatio" foredrag for alt personalet i Saxo Bank
  • I 3 uger efter Umahros live-sessions i kantinen var der en kort video med Umahro, hvor han forklarede dagens menu og kom med at tip om sundhed

FOKUS

PÅ FROKOSTBUFFETTEN

Vi satte fokus på nye grøntsagsretter med endnu mere smag og i endnu mere delikate udskæringer, så man slet ikke kunne lade være med at komme dem på tallerkenen.

Vi satte fokus på fisk og bælgfrugter fremfor kød som den primære proteinkilde.

Resultatet?

På to dage fik vi næsten øget indtaget af fisk med 100% samtidig med at indtaget af pålæg og kød blev mindre.

Indtaget af grøntsager, bær og frugter steg også 35% efter 1 uge.

PÅ MORGENMADSBUFFETTEN

Vi  lavede en Build Your Own Breakfast™ bar, hvor man kunne sammensætte sin egen morgenmad uden tilsat sukker.

Build Your Own Breakfast™ baren bestod af følgende valgmuligheder:

  • Yoghurt naturel
  • Hjemmelavet citrusinfuseret müesli lavet på enten grove havregryn eller speltflager
  • Mandler og rosiner i kakao og kanel
  • Frisk frugt i tern
  • Purerede frosne bær
  • Vaniljepulver
  • Lakridspulver
  • Hørfrø-kaneldrys
  • Frisk og tørret kokos
  • Mandler og nødder

Resultatet på førstedagen var en halvering i indtaget af sukkersødet frugtyoghurt og et formindsket indtag af pålæg og hvidt brød.

BILLEDER